Kennismaking met Mohini

Kennismaking met Mohini

Nieuwsbericht aan Wijk ’t Ven:

Graag wil ik mij voorstellen aan de wijk en mijn passie met je delen. Mijn naam is Mohini Shah en vorig jaar heb ik een yogaretraite gevolgd in de Himalaya. Nu alweer bijna een jaar later, heb ik het meeste kunnen laten bezinken. De boodschap van mijn yoga Guruji Swami Yogananda en Swami Brahmrishi Vishvatma Bawra is: ‘Come to learn, go to serve’ .Dit is een belangrijke boodschap voor mij.

Na het volgen van lessen, workshops, retraites, summer courses, opleidingen en 4 maanden intensieve studie-sabbatical in de afgelopen 20 jaar, voel ik dat het tijd is om te werken aan ‘Go to serve’. De kennis uit India wil ik graag met je delen, via de reguliere lessen. Maar ook via verdiepingslessen, workshops, cursussen en optredens. Op mijn pad heeft dansen mij conditie en zelf vertrouwen gegeven. De yoga heeft mij sterker en flexibel gemaakt, zowel lichamelijk als de mind. En de Ayurveda heeft mij veel kennis en inzicht gegeven. Deze tools om zelf je gezondheid te verbeteren wil ik graag met je delen. Zodat je energie weer kan stromen en je beter in je vel komt te zitten.

Om dit te delen  zijn de volgende activiteiten gepland bij studio Omkara, in het holistisch centrum: check de agenda.

Je kunt zelf al aan de slag met onderstaande tip:

Hand-oefening tegen Hoofdpijn

Met je handen en vingers kun je oefeningen doen die je gezondheid positief beïnvloeden of verbeteren. Je kunt vingerbewegingen doen op vele momenten van de dag, als je staat te wachten, in de auto meerijdt, tv kijkt of leest, en als je je in een gestreste situatie bevindt.

Deze oefening is toe te passen als je hoofdpijn hebt, maar is ook preventief te gebruiken.

Met je rechterhand: plaats je duim, wijs- en middelvinger  tegen elkaar aan.

Met je linkerhand: plaats je duim op de zijkant van het derde middelvingerkootje en je ringvinger op de duimwortel.

Tijdsduur: 7 minuten uitvoeren, 2x op een dag, met minimaal 7 minuten tussen de oefening.

NB. Belangrijk is om de tijdsduur en frequentie/regelmaat aan te houden om het effect te bereiken van de oefeningen.

Warme groet, Mohini Shah

9