Yogalessen

Hatha Yoga – Meditatie – Pranayama – Zwangerschaps Yoga – Natya Yoga

Wil je meer energie krijgen, je gezondheid verbeteren, klachten verminderen en lekkerder in je vel gaan zitten. Breng je lichaam in balans met yoga.

In de yogalessen wordt nagestreefd om sterker en leniger te worden, binnen jouw eigen grenzen. Bij de Hatha Yoga, waarbij het versterken van kracht en flexibiliteit samengaat. Werken we met asana’s (lichaamshoudingen), pranyama (ademhalingsoefeningen) en meditatie. De lessen zijn afwisselend en uitdagend, toegankelijk voor beginners en gevorderde. Ontdek wat yoga voor je kan betekenen. Yoga is geschikt voor alle leeftijden. Iedereen kan meedoen op zijn eigen manier en tempo.

Hatha Yoga

Hatha Yoga is de basis van alle yoga, waaruit andere yogastijlen zijn ontstaan met ieder zijn eigen accenten. Hatha Yoga richt zich op de lichaamshoudingen en ademhaling. Hatha yoga betekent het in balans brengen van lichaam en geest, gevoel en verstand. Yoga beïnvloedt en verbetert de gezondheid, zowel lichamelijk als mentaal.

De meest oude, complete en populaire yogastijl voor fysieke en mentale gezondheid. Hatha yoga is een wetenschap van ademhaling, reiniging en synchroniseren van het fysieke en mentale deel. Leer de oude technieken van de asana’s (houdingen) en pranayama voor een goede gezondheid, lange levensduur en zelf-realisatie.

hatha-yoga

Meditatie & Pranayama

Een combinatie van eenvoudige houdingen and krachtige ademhalingstechnieken (pranayama) welke helpen om je geest en lichaam te ontspannen. Het is een bijzondere manier om meer energie te krijgen, stress te verminderen en van gezondheidsproblemen af te komen, zoals hoge bloeddruk, astma, diabeten, gasvorming, constipatie, rug- en nekklachten.

 

Zwangerschapsyoga

Tijdens de zwangerschap:

De periode dat je zwanger bent is een bijzondere tijd. Tijdens je zwangerschap ben je extra gevoelig voor invloeden. Er gebeurt zoveel met je op emotioneel, lichamelijk én sociaal vlak.

Zwangerschapsyoga helpt je om zowel je zwangerschap als je bevalling intens en meer ontspannen te ervaren vanuit een gevoel van respect en vertrouwen. De yoga-oefenizwangerschap-babyinbuikyogangen zijn een milde methode om het lichaam actief en soepel te houden. Bij zwangerschapsyoga gaat het om een goede, mooie balans tussen draagkracht en draaglast.

  • Ademhaling en ontspanning
  • Aanbevolen door verloskundigen
  • Helpt bij vermoeidheid en laag energie niveau
  • Preventieve werking bij rug en bekkenklachten
  • Informatief

Zwangerschapsmassage geeft je een diepe ontspanning. De massage kan lichamelijke ongemakken verlichten, zoals rugpijn, kramp, dikke voeten en slapeloosheid.

Na de zwangerschap:

Ook na je zwangerschap is het goed om een cursus te gaan doen die zowel voor jou als voor je kindje fijn is om te ervaren. Kom zelf weer in beweging na je bevalling. Je lichamelijk en geestelijk weer fit voelen. En een uurtje voor jezelf. Yoga helpt je lichaam weer in vorm te komen na de geboorte en het vertrouwen in je lichaam terug te krijgen. Je lichaam wordt losser en sterker.

  • Lichaam herstellen
  • Baarmoeder, onderbuik en bekkengordel herstellen
  • Spanning in bovenrug en pijnlijke borsten verminderen

Natya Yoga (Dans-Yoga)

Natya Yoga is een mengeling van Yoga en Dans en bestaat uit veel leuke oefeningen en bewegingen. Van die oefeningen word je sterk en soepel, krijg je meer evenwicht en een betere coördinatie. Door te dansen werk je aan je spierkracht, je uithoudingsvermogen en flexibiliteit.

Dans en Yoga hebben als overneekomst het zoeken naar evenwicht, balans, het opbouwen van kracht, ontwikkelen van flexibiliteit/souplesse en focus. Dit komt samen in de bewegingen.

Hatha yoga